onopgeefbaar verbonden – tegenstemmen (1)

Wim de Bruin

Wim de Bruin

Jos Strengholt

Ik ben zeker niet de enige die vraagtekens heeft bij het pamflet Onopgeefbaar Verbonden (OV). Ook mijn collega’s Wim de Bruin en Jos Strengholt zetten kritische kanttekeningen bij de inhoud van het stuk.

Wim de Bruin heeft een paar weken geleden het punt van de landbelofte aan Abram en zijn nazaten onder de loep genomen. Hij laat zien dat een begrip als ‘vergeestelijking’ lang niet zo negatief is als het in o.a. OV wordt voorgesteld. Zijn blogpost hierover kun je HIER lezen.

Jos Strengholt toont zich geschokt door het feit dat de opstellers van OV buiten ieder kerkhistorisch besef om de ‘onopgeefbare verbondenheid met het volk Israël’ tot een essentieel geloofsartikel verheffen. Lees zijn blogpost HIER.

De deconstructie van OV schrijdt langzaam maar gestaag voort. Mijn volgende stapje is in voorbereiding…

Greetz, Jominee

Dit bericht werd geplaatst in Kerk & Israël en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op onopgeefbaar verbonden – tegenstemmen (1)

  1. Jielis van Baalen zegt:

    Als ik de blog van Jos open, zie ik allen een foto van het pampflet, maar geen tekst.

    • jominee zegt:

      hallo Jielis,
      Dat moet dan toch aan jouw browser liggen. Bij mij werkt het wel. Ik heb de link opnieuw ingevoerd (dezelfde), en hoop dat het voor jou nu toch wel werkt.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.