beroep

Teletekst 18 maart 2013 - beroep Bethelkerk

Vorige week hadden we onze halfjaarlijkse gemeentevergadering in de Sionkerk in Ameide. Natuurlijk werd me gevraagd hoe de stand van zaken was rond het beroep dat er vanuit de Bethelkerk in Leerdam (Kerk aan de Linge) op mij is uitgebracht. Reden daarvoor was o.a. dat nog niemand er ergens een mededeling in de media over had gelezen. Nu is die omissie verholpen, getuige het bovenstaande screenshot van Teletekst van vandaag.

Op de website van Kerk aan de Linge is al sinds 4 maart meer te lezen over het uitgebrachte beroep.

Het zal een hele verandering zijn na 8,5 jaar in Ameide te hebben mogen werken; een verandering die ik tegelijk als uitdaging zie. Van dorpsdominee naar stadspredikant? Nee, zo voelt het niet. Meer een verkassing van een bijzonder ‘stedeke’ aan de Lek naar een bijzonder ‘stadje’ aan de Linge. Beide gelegen aan stromend water en beide omringd door fruitbomen… dan dient haast als vanzelf Psalm 1 zich aan. Helemaal niet gek voor een afscheids- of intrededienst.

Greetz, Jominee

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op beroep

  1. Ineke de Jager-Abelsma zegt:

    Gefeliciteerd met je beroep. Een nieuwe uitdaging heeft een mens af en toe nodig. Mijn zus woont in Rumpt aan de Linge. Inderdaad prachtige omgeving.

  2. Ger Dullens zegt:

    Beste Johan,

    Hartelijk gefeliciteerd met de overstap die je maakt. Ik las iets over de gezondheid van je vrouw, niets ernstigs hoop ik. Als de datum van de intrede definitief is, hoor ik dat graag en probeer ik er bij te zijn. Ik ben dan bijna van mijn diensten als af, na tien jaar ouderling en secretaris van het College van Kerkrentmeesters te zijn geweest. All the best,

    Ger Dullens

  3. Louisa zegt:

    Weet je wat jij nou eens een keer zou kunnen doen, dominee Johan ?
    Verdiep je eens in digitaal monument voor/van de Joodse gemeenschap in Nederland.
    Verdiep je in stad, dorp, naam, beroep en ga zo maar door.
    Dat snap je misschien eens een keer wat ik bedoel.Ik heb je al gezegd dat ik verkering heb gehad met een dominee-in-aanbouw die toch koos voor een beter betaald beroep. Nou denk je dat ik daarom een rancune heb tegen jullie broepsgroep in het algemeen maar daar vergis je je in: mijn ex en ik zijn de beste vrinden (Leie !) gebleven , maar ik heb en aardig idee wat er bij jullie speelt. Tja.
    Is je vrouw echt ziek ? Sterkte en dat meen ik echt.
    Voor de rest : S alom en beperk je tot je gemeente en bemoei je niet met zaken waar je gen verstand van hebt. Bedenk dat ik als ongelovige Jodin meer begrip voor je hebt dan mengeen…
    L

  4. jominee zegt:

    Louisa,
    Mijn vrouw is nog steeds aan het revalideren. Dank dus voor je goede wensen en je begrip.
    Voor het overige schrijf ik zelden over iets zonder eerst mijn bronnen gecontroleerd te hebben.

Geef een reactie

